Tuesday, February 7, 2012

Cabut gigi...ouch!!

"Kat mane tu?"

"Dalam keta, baru balik dari klinik gigi, Mak cabut gigi", kata Adik.

"Owh..cabut gigi..dah tu Mak tak boleh cakap la tu", sambil bayangkan mulut Mak yg penuh dgn kapas.

"Aah..tak boleh cakap, tapi nak bercakap jugak tuh"

"Nak bercakap jugak..?"

"Haha tapi bile nak bcakap, die gelak dulu..nak bcakap je..die gelak lagi"

"Hahaha mesti ada benda ni", aku cakap sambil gelak. Mak kalau ade bende die rasa kelakar, mesti tak sempat2 nak bercerita..tapi belum sempat ape2 die gelak dulu..kadang2 sampai berair mata.

"Hehe dah percubaan ke berapa baru boleh cerita. Mak kata, dia cabut gigi, bukan dia yang menjerit, doktor tu yang menjerit", kata Adik sambil ketawa.

"Nape, gigi Mak lain macam ke?"

"Tak de lah, lepas cabut, doktor taruk kapas sambil suruh Mak gigit kapas tu, tup2..sekali dengan tangan2 doktor tu die gigit daa.."

"Hahaha, aik Mak cabut gigi geraham ke..?", seingat aku, gigi geraham Mak sume dah tak de.

"Tak, gigi depan. Tu yg doktor tu confident sgt yg die boleh larikan jari die dengan jayanya. Rupenya Mak lagi cekap mengatup giginya.. ", kata Adik sambil ketawa terkekek.

"Lantas doktor pun menjerit sekuat ati.." sambung aku.

"Haish..Mak2..macam2..", kata aku sambil gelak besar. :p

2 comments:

  1. hehe.. aku baca pun tergelak besar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe ko pn bkn same ke Sham..kalo ade bnde kelakar, xsempat nak bercerita ko yg gelak dulu.. :)

      Delete